تشرف مدال آوران پارالمپیک به حرم مطر امام رضا(ع)

تشرف مدال آوران پارالمپیک به حرم مطر امام رضا(ع)

تشرف مدال آوران پارالمپیک به حرم مطر امام رضا(ع)

سخنگوی هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: 145 نفر از مدال آوران پارالمپیک که به منظور حضور در همایش تجلیل به مشهد سفر کرده اند پیش از شرکت در همایش به زیارت حرم منور رضوی مشرف شدند.
مصطفی نکاحی افزود: این ورزشکاران در یک برنامه فرهنگی در رواق کوثر حرم مطهر گرد هم آمدند و علاوه بر نماز جماعت و زیارت، نهار را میهمان سفره پر برکت آستان قدس رضوی بودند.
وی ادامه داد: ورزشکاران قهرمان معلول همه ساله پیش از اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی برای تجدید روحیه معنوی به زیارت حرم منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند.
همچنین مراسم تجلیل از مدال آوران ادوار پارالمپیک با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیونهای جانبازان و معلولان و نابینایان و کم بینایان عصر امروز در مشهد بگزار می شود.
نمایندگان ایران برای نخستین بار در بازیهای پارالمپیک ۱۹۸۸ حضور یافتند و طی هشت دوره این رقابتهای جهانی تا پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در مجموع ۱۳۶ مدال طلا، نقره و برنز توسط ۱۴۵ ورزشکار کسب شد. شماری از این ورزشکاران بازنشسته شده و برخی از آنها هنوز در عرصه ورزش فعال هستند.