13 مرکز روزانه و 4 مرکز حرفه آموزی تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می کنند

13 مرکز روزانه و 4 مرکز حرفه آموزی تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می کنند

13 مرکز روزانه و 4 مرکز حرفه آموزی تحت نظارت بهزیستی زنجان فعالیت می کنند

محمد محمدی روز یکشنبه در آیین شروع بکار دوره تسهیل گری معاونین توانبخشی سراسر کشور در زنجان افزود: : هم اکنون 2 هزار معلول ضایع نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان هستند که یکهزار و291 معلول در سه ماهه اول سال جاری از بهزیستی وسایل کمک توانبخشی دریافت کردند.
وی اظهار کرد: توانمندسازی معلولان به عنوان یکی از برجسته ترین راهبردهای بهزیستی بوده و در این میان اصلاح شرایط دریافت مسکن ، ایجاد اشتغال ، ازدواج و حرفه آموزی مددجویان در راستای توانمندسازی است.
محمدی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی تسهیل گری و آشنائی با شیوه های مختلف آن آثار بهتری بدنبال دارد و در جامعه کنونی که تجهیزات و علوم رو به رشد است ، رسیدن به شرایط مطلوب و بهره وری بالا با آموزش و سازمانی دانش محور و تخصصی امکان پذیر است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از اقدام های مهم این سازمان با هدف شناسایی افراد معلول و ارائه خدمات به آنان بوده و در نخستین مرحله نسبت به شناسایی این قشر اقدام شده است.
به گزارش ایرنا، کارگاه تسهیل گری و حمایت طلبی به مدت 2 روز با تدریس مفاهیمی چون مفهوم حمایت گری طیف فعالیتها ، تفاوت حمایت گیری با LEC ، تجهیز منابع و بسیج اجتماعی و راهبردهای حمایت گری برای معاونین توانبخشی بهزیستی استانها به میزبانی بهزیستی زنجان در حال برگزاری است.
چهار مرکز حرفه آموزی تحت نظارت بهزیستی استان زنجان به 171 معلول آموزش می دهند.
با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی 13هزار معلول در روستاهای این استان شناسایی شده که طبق برنامه ریزی این برنامه در شهرها نیز اجرا خواهد شد.
هم اکنون 23 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار خانوار مستمری بگیر و بقیه از خدمات موردی این سازمان بهره مند می شوند.