76 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی ایلام واگذار شد

76 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی ایلام واگذار شد

76 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی ایلام واگذار شد

مدیرکل بهزیستی ایلام روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی شامل 27 واحد در آبدانان، چهار واحد در ایلام، هفت واحد در ایوان، هشت واحد در بدره، 18 واحد در دره شهر، یک واحد در دهلران و 11 واحد در چرداول و در جریان ایین های هفته دولت به مددجویان واگذار شد.
فرهاد قیصربیگی گفت: برای احداث این منازل مسکونی به هر یک از مددجویان بین 60 تا 80 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد منزل مسکونی 27 واحد در آبدانان، چهار واحد در ایلام، هفت واحد در ایوان، هشت واحد در بدره، 18 واحد در دره شهر، یک واحد در دهلران و 11 واحد در چرداول احداث شده اند.
وی از افزایش2برابری کمک هزینه ساخت و یا خرید مسکن مددجویان ساکن در مناطق شهری این استان خبر داد و گفت: میزان کمک هزینه پرداختی مسکن این مددجویان تا سال گذشته 40 میلیون ریال بود که به تازگی به 80 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: مددجویان ساکن در مناطق شهری استان که واجد شرایط بوده و تاکنون این کمک هزینه را دریافت نکرده می توانند برای ارایه مدارک و دریافت این کمک هزینه به ادارات بهزیستی شهرستان های استان مراجعه کنند.
به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، مددجویانی که پروانه ساخت مسکن خود را از سال 95 به بعد دریافت کرده شامل دریافت این کمک هزینه خواهند شد.
وی از هزینه 9 میلیارد و 123 میلیون ریالی این سازمان برای تامین مسکن مددجویان زیر پوشش در سال گذشته خبر داد و افزود: با صرف این میزان اعتبار 294 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش واگذارشده که شامل معلولان و زنان سرپرست خانوار بوده اند.
قیصربیگی از ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دو معلولی این استان در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: پارسال با سرانه پرداختی 180 میلیون ریال چهار خانوار 2 معلول ساکن در مناطق روستایی استان صاحبخانه شدند.
وی همچنین از پرداخت کمک هزینه 300 میلیون ریالی مسکن به خانوارهای بالای دو معلول ساکن در مناطق شهری استان خبر داد و تاکید کرد: این کمک به 15 خانوار شهری پرداخت و منازل آنها با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
به گفته وی، در سال گذشته انشعاب گاز، آب و برق یک هزار و 22 مورد منزل مسکونی مددجویان زیر پوشش رایگان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که 11 هزار و 700 نفر از آنها معلولان هستند.
اداره کل بهزیستی در حوزه های توانبخشی، فرهنگی و توسعه پیشگیری، امور اجتماعی و اشتغال، موسسه های خیریه و مشارکت های مردمی به جامعه هدف ارایه خدمت می کند.