۱۱ هزار و ۳۰۰ خانه برای معلولان در حال ساخت داریم

۱۱ هزار و ۳۰۰ خانه برای معلولان در حال ساخت داریم

۱۱ هزار و ۳۰۰ خانه برای معلولان در حال ساخت داریم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می کنیم سالانه ۵ تا ۶ هزار خانه را تا به خانواده های ۲ معلول به بالا تحویل دهیم و تا سال ۹۸ تمام ۴۵ هزار خانه را به صورت کامل تحویل خواهیم داد.

انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: 11 هزار و 300 خانه برای معلولان در حال ساخت داریم که دو هزار و 500 خانه را تحویل داده ایم. برای خانواده های تک معلوله که زن سرپرست خانوار هستند و تحت پوشش ما هستند 45 هزار خانه نیمه ساخت داریم که تعدادی از آنها 20 درصد پیشرفت و تعدادی دیگر تا 80 در حال پیشرفت هستند.

 رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: امروز در شهر ماسال 96 خانه را به خانواده‌های تک معلوله که زن سرپرست خانوار هستند، تحویل خواهیم داد.

 محسنی بندپی در پاسخ به سوال اینکه چند درصد از خانه ها را تا پایان سال 96 تحویل خواهید داد، گفت: تلاش می کنیم سالانه 5 تا 6 هزار خانه را به خانواده های 2 معلول به بالا تحویل دهیم و تا سال 98 تمام 45 هزار خانه را به صورت کامل تحویل خواهیم داد.

 وی در مورد نحوه پرداخت پول توسط این خانواده‌ها گفت: در روستاها از وام 4 درصد روستایی استفاده می کنند و برای افراد ساکن شهرها هم هیئت دولت تصویب کرد که وام 4 درصد به آنها اعطا شود.

 محسنی بندپی تاکید کرد: برای استان های کم برخوردار تا سقف 10 میلیون تومان کمک بلاعوض می کنیم و برای خانواده های 2 معلول به بالا در مجموع 30 میلیون تومان کمک بلاعوض داریم که 15 میلیون تومان آن را بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان بهزیستی و 5 میلیون تومان را خیرین مسکن ساز می دهند.