ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی تکلیف بهزیستی در برنامه ششم توسعه

ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی تکلیف بهزیستی در برنامه ششم توسعه

ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی تکلیف بهزیستی در برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه وظایف حساس‌تری برای سازمان درنظر گرفته شده که یکی از آنها ایجاد ۱۵۰ اورژانس اجتماعی است.

انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اخیر مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی در ابعاد مختلف بوده است، اظهار کرد: ایشان طی دو سال اخیر چهار مرتبه سران سه قوه و دستگاه‌های اجرایی را مکلف به پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه محوری ترین دستگاهی که در صف مقدم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارد سازمان بهزیستی است، افزود: سازمان بهزیستی در موضوع طلاق با تکیه بر مهارت‌های آموزش زندگی و مهارت‌هایی که ظرفیت انسان‌ها را بالا می برد ورود پیدا کرده است. 

بندپی گفت: در استان خراسان‌جنوبی با حمایت قوه قضائیه سامانه ثبت الکترونیکی طلاق را راه اندازی کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد طلاق‌های کشور طی پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می‌افتد، بیان کرد: قوه قضائیه همچنین در بحث اعتیاد از طرح‌های سازمان بهزیستی حمایت کرده است. 

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه وزارت بهداشت نتوانست در موضوع اعتیاد به صورت کارشناسانه ورود پیدا کند، افزود: در سازمان بهزیستی درمان اجتماع مدار بیماران به اعتیاد در دستور کار قرار گرفته است. 

بندپی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه بسیار روشنی در رابطه با سلامت اجتماعی مطرح و بیش از ۲۰ مرتبه نام سازمان بهزیستی به عنوان محور کار آورده شده است، گفت: نگاه ما به استان‌های خاص و کم برخوردار ویژه تر و با حمایت بیشتر خواهد بود. 

وی افزود: در برنامه ششم توسعه وظایف سنگین و حساس‌تری برای سازمان درنظر گرفته شده که یکی از آنها ایجاد۱۵۰ اورژانس اجتماعی است که یکی از آن ها در شهرستان درمیان به بهره برداری خواهد رسید.  

درصد معلولیت در خراسان‌جنوبی بالاتر از حد معمول است 

آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با اشاره به بالا بودن درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی گفت: پیشگیری‌های ژنتیکی نیازمند اعتبارات ویژه است. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت خاصی به بهزیستی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز نقش بهزیستی کاملا روشن است، اظهار کرد: این امر مسئولیت و تکلیف سازمان بهزیستی را بیش از پیش می‌کند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و همین امر باعث می‌شود خراسان جنوبی در تیررس آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد، عنوان کرد: دوری استان از مرکز کشور نیز یکی دیگر از مشکلات استان است که می‌تواند در برخی موارد آسیب‌های اجتماعی به دنبال داشته باشد. 

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان بهزیستی مطرح است به این معنا است که آسیب‌های اجتماعی در جامعه توسط این سازمان پیشگیری شود، در غیراینصورت جامعه آلوده خواهد شد. 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به استخدام سه درصد از معلولین در دستگاه‌های اجرایی، افزود: باید نسبت به استخدام معلولینی که استعدادهای بالایی دارند اقداماتی صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه باید همواره در سالم سازی جامعه تلاش کنیم، گفت: سازمان بهزیستی باید به گونه ای عمل کند تا مردم احساس کنند آنچه که حق این قشر خاص است به نحو احسن اجرا شده است.