موسیقی درمانی یکی از روش های توانمند سازی است

موسیقی درمانی یکی از روش های توانمند سازی است

موسیقی درمانی یکی از روش های توانمند سازی است

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در اختتامیه دوره آموزشی 6 روزه موسیقی درمانی ویژه مربیان هنری مراکز توانیابان ذهنی و اتیسم، موسیقی درمانی را یکی از روش های توانمند سازی دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از کرمان «عباس صادق زاده» مدیر کل بهزیستی استان کرمان در این دوره آموزشی با بیان اینکه خداوند بهترین نعمت ها را به ارزانی به مخلوقات خود بخشیده است؛ گفت: دستگیری از افراد نیازمند از ویژگی های انسان ها است که همین ویژگی انسان را از سایر مخلوقات متمایز کرده است.
صادق زاده با اشاره به اثرات مثبت موسیقی درمانی بر معلولین تصریح کرد: موسیقی یکی از نعمت های خداوند است و از لحاظ درمان، پیشگیری و توانمند سازی برای همه افراد جامعه به ویژه  معلولین  می تواند اثرات مثبت خوبی را داشته باشد.
صادق زاده با توصیف موسیقی به عنوان یک آرام بخش قوی ، عنوان کرد: در بدترین شرایط روحی و روانی با استفاده از یک موسیقی ملایم ، علاوه بر  تعدیل نا آرامی محیط برای حضور افراد لذت بخش می شود  و این اثر موسیقی درمانی بر افراد است.
وی موسیقی را یکی از ابزار درمان دانست و گفت: موسیقی درمانی یکی از روش های توانمند سازی است که به نوعی نحوه ارتباط با دیگران را شکل می دهد و شکل گیری ارتباط ، به حضور افراد از جمله معلولین در جامعه و در نهایت توانمند سازی منجر  می شود.
مدیر کل بهزیستی استان  کرمان در پایان ضمن تشکر از اساتید و مربیان فعال در زمینه موسیقی معلولین یادآور شد: با به کارگیری موسیقی درمانی میتوان زمینه های درمان، پیشگیری، توانمند سازی و همچنین شاد زیستن گروه های تحت حمایت را فراهم کرد.