درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی بالا است

درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی بالا است

درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی بالا است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بالا بودن درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی، گفت: پیشگیری‌های ژنتیکی نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور به نقل از خراسان جنوبی، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بالا بودن درصد معلولیت به نسبت جمعیت در استان خراسان جنوبی، گفت: پیشگیری‌های ژنتیکی نیازمند اعتبارات ویژه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت خاصی به بهزیستی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز نقش بهزیستی کاملا روشن است، اظهار کرد: این امر مسئولیت و تکلیف سازمان بهزیستی کشور را بیش از پیش می‌کند.

وی با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و همین امر باعث می‌شود خراسان جنوبی در تیررس آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد، عنوان کرد: دوری استان از مرکز کشور نیز یکی دیگر از مشکلات استان است که می‌تواند در برخی موارد آسیب‌های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

آیت‌الله عبادی، ادامه داد: آنچه که به عنوان بهزیستی مطرح است به این معنا است که آسیب‌های اجتماعی در جامعه توسط این سازمان پیشگیری شود، در غیر این صورت جامعه آلوده خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به استخدام 3 درصد از معلولین در دستگاه‌های اجرایی، افزود: باید نسبت به استخدام معلولینی که استعدادهای بالایی دارند اقداماتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید همواره در سالم سازی جامعه تلاش کنیم، در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور باید به گونه‌ای عمل کند تا مردم احساس کنند آنچه که حق این قشر خاص است به نحو احسن اجرا شده است.