قائم مقام سازمان بهزیستی در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت 5040:

قائم مقام سازمان بهزیستی در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت 5040:

قائم مقام سازمان بهزیستی در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت 5040:

قائم مقام و رئیس دبیرخانه مسوولیت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: شرکت 5040 به مسوولیت اجتماعی خود واقف است و در حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی یار و مددکار این سازمان است.

«محمد علی کوزه گر»، قائم مقام و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان بهزیستی کل کشور در نشست خبری امضای تفاهم نامه سازمان بهزیستی با شرکت تدبیر ایده پردازان 5040، در تشریح مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های خصوصی اظهار داشت: سازمان بهزیستی وظایف بسیار گسترده و گروه‌های هدف بسیاری دارد که بدون شک از نیازمندترین افراد جامعه ما هستند و حمایت از آنها بر عهده سازمان بهزیستی است و این سازمان به آن‌ها کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: معلولین جسمی و ناتوانان ذهنی، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان بی سرپرست و سرپرست خانواده و سالمندان که توانایی داشتن یک زندگی عادی را ندارند از جمله اقشاری هستند که سازمان بهزیستی متولی کمک رسانی به آنها است.

 وی افزود: در جامعه سالم باید آسیب های اجتماعی کمتری وجود داشته باشد و این موضوع باید مورد توجه دولت قرار گیرد. هرچند برای توانمند سازی ناتوانان، تاکنون توسط دولت، تلاش های بسیاری انجام شده است.

رئیس دبیرخانه مسوولیت اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: برای توانمند سازی ناتوانان، دولت به تنهایی نمی‌تواند این مسوولیت سنگین را انجام دهد و نیاز است که مردم هم به کمک دولت بیایند و برای حمایت از مددجویان و ناتوانان، مشارکت داشته باشند.

کوزه گر تصریح کرد: رسالت و اولویت سازمان بهزیستی، این است که سلامت اجتماعی را بر پایه و اساس مسوولیت اجتماعی و مشارکت های مردمی ارتقا بخشد و در این زمینه از تمامی شرکت‌ها، نهادها و مردم انتظار داریم که برای حمایت از ناتوانان، به بهزیستی کمک کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه دهیم.

شرکت 5040 یار و مددکار سازمان بهزیستی است

وی به فعالیت های شرکت 5040 اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌هایی که در حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در تلاش است که بتواند یار و مددکار این سازمان باشد؛ شرکت 5040 است.

کوزه گر افزود: شرکت 5040 به مسوولیت اجتماعی خود واقف است و به همین خاطر است که در تلاش است به مسوولیت اجتماعی خود عمل کند و در همین راستا این شرکت، با سازمان بهزیستی تفاهم نامه ای را امضا کرد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت 5040 بعنوان مددکار و حامی مددجویان سازمان بهزیستی، در تلاش است که مسوولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهد و به مدد جویان ما در اقصی نقاط کشور کمک کند.

این مقام مسوول در خصوص نحوه آشنایی سازمان بهزیستی با شرکت 5040 گفت: شرکت 5040 در گذشته هم کمک های جانبی به سازمان بهزیستی در راستای کمک به مددجویان داشته است.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که شرکت5040 در راستای کمک به مددجویان سازمان بهزیستی انجام داده این است که در زمینه اشتغال معلولین اقدام کرده است و شاهد هستیم که در حال حاضر معلولین زیادی در این شرکت مشغول به کار هستند.

تعهد 5040 به اشتغال معلولین کار ارزشمند و پسندیده ای است

کوزه گر به مفاد تفاهم نامه سازمان بهزیستی و شرکت 5040 اشاره کرد و گفت: این شرکت متعهد شده که در آینده ای نزدیک، معلولین بیشتری را به خدمت گیرد  و این موضوع، کار ارزشمند و پسندیده ای است.

وی افزود: بکارگیری معلولین توسط شرکت 5040 تنها مربوط به استان تهران نیست و این اشتغالزایی مربوط به سراسر کشور است.

این مقام مسوول در ادامه گفت: تفاهم نامه سازمان بهزیستی با شرکت 5040 بصورت کلی است و بیشتر بحث ما بر روی اشتغالزایی مددجویان و معلولین است.

کوزه گر افزود: شرکت 5040 در گذشته بسته های حمایتی به مددجویان سازمان بهزیستی ارائه داده است ولی در این تفاهم نامه قرار است که بسته های حمایتی شرکت 5040 به مددجویان سازمان بهزیستی افزایش پیدا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت 5040 بعنوان حامی مددجویان سازمان بهزیستی خواهد توانست در کارهای تبلیغاتی خود از برند سازمان بهزیستی هم استفاده کند و فرهنگ حمایت از سازمان بهزیستی را در کشور نهادینه کند.

کوزه گر در خصوص اینکه شرکت 5040 می تواند الگویی برای دیگر شرکت ها باشد، گفت: با فعالیت هایی که تاکنون شرکت 5040 در حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی انجام داده و با رویکردی که مدیران این شرکت دارند و با حمایت ها و حسن نیت های آنها امیدواریم که این شرکت بتواند به الگویی برای دیگر شرکت ها تبدیل شود و آنها هم در مسیر حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی، گام بر دارند.

5040 می تواند فرهنگ حمایت از سازمان بهزیستی را در کشور نهادینه کند

وی افزود: سازمان بهزیستی، سالیانه نشان مسوولیت اجتماعی به حامیان خود اهدا می کند و به 10 شرکت و یا سازمان که در حوزه سلامت اجتماعی، حامی این سازمان بوده اند این نشان را اهدا خواهد کرد و در حال ارزیابی شاخص ها هستیم و امیدواریم که شرکت 5040 یکی از آن شرکت هایی باشد که تندیس و نشان مسوولیت اجتماعی سازمان بهزیستی به آن تعلق بگیرد.

کوزه گر در خصوص پیام شرکت 5040 به جامعه، گفت: با اشتغالزایی که این شرکت برای افراد معلول، انجام داده است می توان گفت که این پیام را برای جامعه خواهد داشت که به مسوولیت اجتماعی خود پایبند باشیم و به آن توجه کنیم و این می تواند هشداری برای دیگر شرکت ها و نهادها باشد که به پای کار بیایند و به مسوولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، میان شرکت 5040 و سازمان بهزیستی، تفاهم نامه ای به امضا رسید