تحقق سلامت اجتماعی بدون حضور معلولین در عرصه های اجتماعی امکان پذیر نیست

تحقق سلامت اجتماعی بدون حضور معلولین در عرصه های اجتماعی امکان پذیر نیست

تحقق سلامت اجتماعی بدون حضور معلولین در عرصه های اجتماعی امکان پذیر نیست

نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان، مدیر کل امور شهری استانداری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی، معاون بنیاد مسکن و رئیس اداره مسکن بنیاد شهید و سایر اعضاء در محل استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عومی و امور بین الملل به نقل از کرمان، «عباس صادق زاده» مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به موفقیت های معلولین و جانبازان در بسیاری از زمینه های فرهنگی - ورزشی و اجتماعی در جامعه، گفت: معلولین و جانبازان به عنوان شهروند باید از حقوق شهروندی خود از جمله مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برخوردار شوند و برای مناسب سازی باید برنامه های عملیاتی طراحی شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای  ورود هرچه بیشتر معلولین و جانبازان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از حقوق اصلی آنان است؛ تصریح کرد: بدون فراهم کردن شرایط برای حضور این گروه، بی شک تحقق  بخشی از سلامت اجتماعی جامعه امکان پذیر نیست.

در ادامه «غلامحسین زیوری» مدیر کل امور شهری  استانداری، با تاکید بر اینکه مناسب سازی مختص معلولین و جانبازان نیست؛ تصریح کرد: فضاهای شهری و عمومی باید برای عموم  مردم و رفاه حال معلولین  و جانبازان و استفاده از امکانات شهری مناسب سازی شود. 

دیر کل امور شهری  استانداری، در پایان این نشست با تاکید بر رعایت شاخص های مناسب سازی در سا خت وسازی های جدید اداری یادآور شد: به دلیل پرتردد بودن  و بافت قدیمی مرکز شهر، شهرداری ها برای رفاه حا ل عموم به ویژه معلولین موظف به اجرای اصول مناسب سازی در ساخت و سازها هستند.