مرکز "خدمات جامع بهزیستی" در 30 شهر کشور راه‌اندازی می‌شود

مرکز "خدمات جامع بهزیستی" در 30 شهر کشور راه‌اندازی می‌شود

مرکز

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مرکز خدمات جامع بهزیستی در 30 شهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حبیب الله مسعودی فرید امروز چهارشنبه در جلسه بررسی روند ساخت مرکز خدمات جامع بهزیستی شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به تنوع گسترده فعالیت‌های سازمان بهزیستی، گفت: با تصویب برنامه ششم توسعه وظایف جدیدی در کنار وظایف قبلی به سازمان بهزیستی اضافه شده که وظایف این سازمان را گسترده‌تر کرده است و باید عزم جدی‌تری در سازمان ایجاد شود تا بتوانیم از عهده انجام وظایف جدید نیز برآییم.


وی افزود: در راستای اجرای وظایف محوله در برنامه ششم توسعه برنامه‌های متعددی از جمله توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در سازمان تدوین شده است.

مسعودی فرید تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه در سال اول این برنامه، اورژانس اجتماعی باید در تمام شهرهای با بیش از 50 هزار نفر جمعیت راه اندازی شود و در سالهای دیگر برنامه نیز راه‌اندازی این اورژانس در مابقی شهرها در دستور کار قرار دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بازنگری قانون جامع حمایت از معلولین، گفت: این قانون درحال بازنگری و به روزرسانی است و با تصویب آن خدمات متنوع‌تر و امکانات بیشتری در اختیار معلولین قرار خواهد گرفت.

مسعودی فرید به افزایش مستمری مددجویان کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با کمک مجلس و همت دولت، تامین اعتبار در این زمینه انجام شده و آرزوی دیرینه سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) برای افزایش مستمری مددجویان به تحقق پیوست و امیدواریم این مستمری در کنار خدمات دیگر سازمان بتواند زندگی بهتری برای مددجویان رقم بزند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه در راستای انسجام و تجمیع خدمات بهزیستی در کشور راه اندازی مراکز خدمات جامع بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این زمینه 30 شهرستان عمدتا محروم به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده‌اند.

وی افزود: یازده استان برای راه اندازی این مراکز در نظر گرفته شده که عمدتا در هر استان راه اندازی دو مرکز جامع در دستور کار قرار دارد و در استان کرمانشاه ساخت این مرکز در شهرستان ثلاث باباجانی در دستور کار است.

مسعودی فرید با اشاره به شروع ساخت این مراکز، گفت: ثلاث باباجانی دومین شهرستانی است که ساخت این مرکز در آن آغاز شده و امیدواریم تا هفته دولت این مرکز بتواند در شهرستان آغاز به کار کند.

وی انجام خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و شناسایی کودکان یا افراد در معرض معلولیت بویژه در بحث بینایی و شنوایی را از جمله خدمات ارائه شده در این مراکز عنوان کرد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در این مراکز خدمات CBR  (توانبخشی مبتنی برجامعه) که پیش از این تنها در روستاها انجام می‌شد، نیز انجام می‌شود.

مسعودی فرید افزود: کار دیگری که در این مراکز انجام می‌شود سطح بندی خدمات است،  به طوری که افرادی که واقعا نیاز دارند به متخصص ارجاع شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تدوین نظام ارائه خدمات اجتماعی کشور در دستور کار قرار دارد، گفت: مراکز خدمات جامع بهزیستی بخش مهمی از این نظام را شامل می‌شوند