در کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران بررسی شد

در کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران بررسی شد

در کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران بررسی شد

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۷ گفت: در آخرین نشست کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران تعریض 2230 شبکه عبوری منطقه در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

حامد سلیمی با بیان این خبر، تصریح کرد: با توجه به اهمیت شبکه‌های عبوری و تأثیر آنها بر شکل گیری و ساخت فرم شهری، برنامه ریزی دقیق و هدفمند به منظور ساماندهی و شناخت شبکه های ارتباطی شهری یک ضرورت محسوب می شود.

وی افزود: یکی از اولویت های کاری شهرداری تهران، طراحی و ساماندهی شبکه معابر به ویژه در پهنه های مستعد شهر و فضاهای عمومی با تأکید بر بافت‌های تاریخی و با ارزش، ایجاد تسهیلات و پیش بینی های لازم برای گسترش و توسعه حرکت پیاده، دوچرخه و دسترسی آسان برای معلولین جسمی و حرکتی است. از همین رو با هدف رسیدگی دقیق به شبکه های عبوری مطابق با طرح تفصیلی شهر تهران و رفع مغایرت های موجود در این شبکه ها، کمیته ای تخصصی با عنوان "کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران" از سال ۱۳۹۱ به طور رسمی تشکیل و شروع به کار کرده و از سال ۱۳۹۳ به منظور تدوین دستورالعمل جامع و با هدف سرعت بخشیدن به فرآیند رفع ابهامات گذر بندی نقشه های طرح تفصیلی در دستور کار شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه قرار داده شد.

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۷ ادامه داد: این کمیته در چارچوب قوانین و مقررات طرح تفصیلی تصویب شده شهرداری تهران، با عزمی جهادی از تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۳ به رفع ابهامات و مشکلات شبکه معابر شهری در محدوده این منطقه پرداخته و با تشکیل جلسات مستمر سرانجام در آخرین نشست تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۳۹۶، 2230 معبر را که عمدتا در بافت فرسوده قرار دارند، مشمول طرح اجرایی تعریض برای آزادسازی املاک جهت ساخت و ساز به عنوان محرک توسعه در محلات اعلام کرد.

به گفته وی، در جریان این مصوبه، مقرر شد کلیه متقاضیان پرونده ساختمانی در محدوده منطقه ۷ بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند نسبت به اخذ دستور نقشه و پیگیری فرآیند صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سلیمی با اشاره به مراجعات مکرر ساکنین و مالکین حدفاصل خیابان های دکتر شریعتی تا خیابان شهید آیت الله مدنی، گفت: کاهش ۲۰ متری پیشنهادی طرح امتداد کاج، حدفاصل خیابان های مزبور به تایید کمیته تخصصی شبکه معابر رسید و مراتب تصویب و تأیید نهایی آن در دستور کار دبیرخانه کمیسیون ماده پنج قرار گرفت. امید است تا قبل از پایان شهریورماه سال جاری این طرح نیز تعیین تکلیف شود