برگزاری همایش معلم‌های کلاس اول استان با مشارکت کانون معلولین توان

برگزاری همایش معلم‌های کلاس اول استان با مشارکت کانون معلولین توان

برگزاری همایش معلم‌های کلاس اول استان با مشارکت کانون معلولین توان

رییس اداره آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی استان قزوین خبر داد؛ برگزاری همایش معلم‌های کلاس اول استان با مشارکت کانون معلولین توانا

رییس اداره آموزش و پرورش پیش‌دبستانی و ابتدایی استان قزوین از برگزاری همایش معلم‌های کلاس اول استان با هدف آموزش نحوه برخورد با دانش‌آموزان معلول و با مشارکت کانون معلولین توانا خبر داد.

به گزارش پیک‌توانا؛ سید نجم‌الدین حسینی در اولین شب از مجموعه شب‌های نوزدهمین جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز ضمن اعلام این خبر، برخورد صحیح با دانش‌آموزان دارای معلولیت را تعیین‌کننده بسیاری از پیشرفت‌های آینده او دانست و افزود: با توجه به اهمیت این آموزش، برآنیم تا با همکاری همایش مشترک با کانون توانا ضرورت برخورد صحیح با این طیف را به مربیان آنها آموزش دهیم.

حسینی برگزاری برنامه‌های جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز توسط افراد دارای معلولیت را نقطه قوت این جشنواره دانست و بیان کرد: حضور باشکوه قشر دانش‌آموز در کانون توانا نشان‌ دهنده شکل‌گیری ارتباط موثر بین دانش‌آموز و خانواده و همچنین معلم و دانش‌آموز است و بدیهی است که کانون توانا در شکل‌دهی این ارتباط اثرگذار بوده است.

این مقام مسوول در ادامه از همکاران خود خواست تا در بحث آموزش دانش‌آموزان ممتاز با حوصله وارد شوند و متناسب با توان و ظرفیت این دانش‌آموزان به آنها تکلیف بدهند و بسته به ویژگی‌هایشان از آنها انتظار داشته باشند.

حسینی دانش‌آموزان دارای معلولیت را الگوی مناسبی برای سایر دانش‌آموزان دانست و گفت: این طیف با وجود داشتن محدودیت دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارند.

این مدیر حوزه آموزش و پرورش که در سال‌های گذشته تجربه همکاری با دانش‌آموز دارای معلولیت را داشته، بستر سازی برای ورود دانش‌آموزی معلولی که در هیچ یک از فعالیت‌ها مشارکت نمی‌کرد و ورود او به جمع همکلاسی‌هایش را از اقدامات به عمل آمده در این حوزه نام می‌برد.