نیاز آذربایجان غربی به راه‌اندازی حداقل 10 مرکز توانبخشی روزانه

نیاز آذربایجان غربی به راه‌اندازی حداقل 10 مرکز توانبخشی روزانه

نیاز آذربایجان غربی به راه‌اندازی حداقل 10 مرکز توانبخشی روزانه

معاون امور توانبخشی آذربایجان غربی از ارائه خدمات توانبخشی به بیش از 2 هزار و 700 نفر در استان خبر داد.

ایرج عبدلله پور، با بیان اینکه  امسال 2هزار و 770 نفر در آذربایجان غربی از خدمات مراکز توانبخشی بهزیستی بهره مند شده‌اند، افزود: امسال یک هزار و 520 نفر از مراکز توانبخشی روزانه و یک هزار و 250 نفر نیز از مراکز شبانه روزی استان خدمات دریافت کردهاند.

وی با اشاره به تعداد مراکز توانبخشی در استان اظهار کرد: 38 مرکز توانبخشی روزانه و 25 مزکز شبانه روزی در استان به صورت فعال وجود دارند.

عبدلله پور با اشاره به خدمات ارائه شده به معلولین در مراکز توانبخشی استان تصریح کرد: حرفه آموزی، آموزش مهارتهای زندگی و روزانه،اجرای کارگاههای تولیدی و حمایتی، آموزش جهت یابی، نگهداری شبانه روزی از سالمندان و معلولین، ویزیت در منزل از معلولین قطع نخاعی و انجام خدماتی چون فیزیوتراپی و کاردرمانی بخشی از خدمات مراکز توانبخشی استان است.

معاون امور توانبخشی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد مراکز توانبخشی سالمندان در آذربایجان غربی یادآور شد: 13 مرکز توانبخشی سالمندان درجهت ارائه خدمات به سالخوردگان فعالیت دارند.

وی با اشاره به نیاز استان به راه اندازی حداقل 10 مراکز توانبخشی روزانه در استان اظهار کرد: تعداد مراکز توانبخشی در مرکز استان در زمره حداقل‌ها بوده ولی در برخی شهرستانها نیازمند راه‌اندازی مراکز جدید هستیم تا بخشی از نیازهای این حوزه تقلیل یابد.

عبدلله پور گفت: بهزیستی آذربایجان غربی در حوزه ارائه خدمات مراکز توانبخشی رتبه 7 کشوری را دارد.