جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی رقابتی می‌شود

جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی رقابتی می‌شود

جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی رقابتی می‌شود

سومین جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی ۲۱ تا ۲۶ مردادماه در چهار بخش رقابتی شامل دوخت لباس، طراحی لباس، نقاشی و پژوهش برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره مد و لباس استان آذربایجان شرقی گفت: این دوره از جشنواره ۲۱ تا ۲۶ مردادماه به‌شکل رقابتی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: دوخت، طراحی لباس، نقاشی و بخش پژوهشی که اختصاص به موضوع اقتصاد مقاومتی دارد به‌عنوان بخش‌های در نظر گرفته‌شده برای این دوره از جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان شرقی محسوب می‌شوند که در مجموع این چهار بخش، حدود ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

شیوا اظهار کرد: از جمله دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره مد و لباس استان آذربایجان شرقی می‌توان به برپایی کارگاه آموزشی نقاشی با موضوع مد و لباس اشاره کرد که با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان هنرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دبیر سومین جشنواره مد و لباس آذربایجان شرقی بیان کرد: چهار کارگاه آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند دوخت جادویی، چرم ‌وزی و پته‌دوزی در دانشکده دختران الزهرا(س) برپا خواهد شد.

او به برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: عرضه آثار منتخب ششمین جشنواره مد و لباس فجر، معرفی ظرفیت­‌های بنیاد ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی، معرفی رشته طراحی و دوخت، معرفی لباس‌های سنتی آذربایجان شرقی، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع مد و لباس، برپایی غرفه توان‌بخشی (آثار معلولین ذهنی و حرکتی) و برپایی غرفه ویژه عفاف و حجاب از جمله این برنامه‌هاست.

شیوا اضافه کرد: در اختتامیه این جشنواره که ۲۶ مردادماه برگزار و به معرفی آثار و نفرات برگزیده منجر می‌شود، علی مرادخانی - معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - و حمید قبادی - دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور حضور خواهند داشت.