برگزاری نشست هم انديشي موسسات حوزه کودکان در معرض آسیب در استان تهران

برگزاری نشست هم انديشي موسسات حوزه کودکان در معرض آسیب در استان تهران

برگزاری نشست هم انديشي موسسات حوزه کودکان در معرض آسیب در استان تهران

نشست هم انديشي موسسات غيردولتي فعال در حمايت از كودكان در معرض آسيب و خياباني كلانشهرها با محوريت شهر تهران با حضور معاون امور اجتماعی و مدیرکل امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و 45 مرکز دولتی و غیر دولتی در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.

حبيب الله مسعودي فريد معاون امور اجتماعي بهزيستي كشور در این نشست  گفت: هر برنامه اقدام و عمل در حوزه كودكان كار و خيابان، در هر جايگاهي كه باشيم ­بايد مبتني بر روش­ شناسي، شواهد علمي و آمار دقيق براي تعريف يك برنامه عملياتي موثر باشد.

وي با بيان اينكه خوشبختانه سازمان­هاي مردم ­نهاد در همه استان­هاي كشور وجود دارند و اين حساسيت در حوزه كودكان كار و خيابان ايجاد شده است افزود: در حال حاضر ميزان كودك آزاري در كشور كاهش يافته و جامعه نسبت به حوزه اجتماعي حساس ­تر شده است.

مسعودي فريد به اجراي طرح حمايتي آموزشي كودك و خانواده در استان تهران و لزوم بازنگري در اين طرح اشاره كرد و گفت: در اين طرح رويكرد ما مداخلات روانشناسي و مددكاري اجتماعي است كه بر اساس مطالعات دستگاه­هاي مختلف همچون شهرداري، وزرات بهداشت و درمان و سازمان بهزيستي كانون­ هاي فعاليت و زندگي كودكان كار شناسايي شده و مؤسسات و نهادهاي غيردولتي فعال در اين حوزه نيز در همان كانون­ ها متمركز شده ­اند.

معاون امور اجتماعي بهزيستي كشور ادامه داد: براي شناسايي و جذب اين كودكان در استان تهران توسط مؤسسات غيردولتي اقدامات مؤثري صورت گرفته است و در حال انجام است.

وي ازنقش يازده دستگاه در  طرح حمايتي آموزشي كودك و خانواده گفت و افزود: انتظار مي ­رود همه اين دستگاه ها  در فرايند اجراي طرح به وظايف قانوني خود عمل كنند.

 

مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي بهزيستي كشور نيز توسعه نهادهاي غيردولتي جهت پيشبرد طرح حمايتي آموزشي كودك و خانواده در دستور كار سازمان بهزيستي اعلام كرد و افزود: براي برون سپاري و تقويت نهادهاي غير دولتي در حوزه كودكان كار و خيابان برنامه­ هايي در دست انجام است .