انتقال به موقع نیازمندی‌های جامعه هدف به بهزیستی باید راس امور قرار گیرد

انتقال به موقع نیازمندی‌های جامعه هدف به بهزیستی باید راس امور قرار گیرد

انتقال به موقع نیازمندی‌های جامعه هدف به بهزیستی باید راس امور قرار گیرد

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در اولین نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای کشور با تاکید بر ایجاد شبکه سراسری منتخبین دارای معلولیت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: انتقال به موقع نیازمندی‌های جامعه هدف به بهزیستی باید راس امور قرار گیرد و ما نیز به مقتضیات منابع این کار را دنبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا که در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: در دوره جدید مدیریت بهزیستی، بسیاری مسائل مربوط به معلولان به عنوان احکام قانونی به تصویب رسیده؛ این در حالی است که تاکنون 190 مرکز اورژانس اجتماعی داشتیم، اما امسال 160 اورژانس اجتماعی جدید را راه‌اندازی کردیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مناسب‌سازی شهری در بین مسئولین و سیاستگذاران نهادینه نشده و نسبت به آن اهتمام جدی وجود ندارد، افزود: ما در این راستا سامانه‌ای را طراحی کرده‌ایم که اگر افراد به فضای نامناسبی در سطح شهر برخوردند آن را اعلام کنند. اقدامات دیگری هم انجام شده اما در ابتدای راه هستیم و هنوز روی آمار 20 درصدی مناسب‌سازی قرار داریم.

وی به توزیع نامناسب جغرافیایی امکانات اشاره و اذعان کرد: در بسیاری روستاها هنوز مراکز کاردرمانی نداریم. در 30 شهر محروم برنامه‌هایی برای توانبخشی مبتنی بر جامعه داریم. به 40 نماینده منتخب شورای شهری که در این جلسه حضور دارند وعده می‌دهم اولویت CBR شهری را در شهرهای شما قرار دهیم.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در سیاستگذاری دچار ضعف هستیم و قانون مربوط به معلولین در سال 83 طرح مصوبی از سوی مجلس بود و دولت ضمانت اجرایی آن را نپذیرفت، گفت: اما قانون فعلی لایحه از سوی دولت بوده و مواردی چون برقراری 40 درصد حقوق معلولین و مناسب‌سازی و مشوق‌های کارفرمایی برای اشتغال را خود دولت پذیرفته است. همچنین بهزیستی در قانون جامع حمایت از معلولان مطالبه‌گر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خطاب به معلولین منتخب شوراهای شهرو روستا، تاکید کرد: باید در زمینه تغییر نگرش مردم، مسئولین و شهرداران تلاش کنید. همچنین می‌خواهیم پیگیری کنید چرا لایحه حمایت از معلولان که دولت سال 94 پیشنهاد کرده یک سال در مجلس جدید معطل شده است؟ این موضوع باید مطالبه شما باشد که لایحه به صحن بیاید تا بتوانیم در سال 97  برای آن بودجه بگیریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای کشور با تاکید بر ایجاد شبکه سراسری منتخبین دارای معلولیت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا، یادآور شد: انتقال به موقع نیازمندی‌های جامعه هدف به بهزیستی باید راس امور قرار گیرد و ما نیز به مقتضیات منابع این کار را دنبال می‌کنیم.