برگزاری اولین همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی استان تهران

برگزاری اولین همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی استان تهران

برگزاری اولین همایش سلامت اجتماعی در بهزیستی استان تهران

مديركل بهزيستي استان تهران: بسياري از اقشار آسيب پذيري كه اكنون در حلقه آسيب افتاده اند، به علت ناكارآمدي برنامه هاست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اصغر باقري در نخستين همايش سلامت اجتماعي در بهزيستي افزود: بيشتر مردم ريشه آسيب هاي اجتماعي را فقر مي دانند اما اين يك نگاه پايه و سطحي است و علت همه آسيب ها نيست آنچه خطرناك تر است سوء تدبير و بدون برنامه پيش رفتن است.

 وي ادامه داد: در كشورها از طريق سلامت جسم به سمت سلامت روان، اجتماع و معنوي رفته اند كه اين همان تدبير و نگاهي دورانديشانه است و داشتن يك نگاه نرم افزاري در اين حوزه از ضروريات است.
مدير كل بهزيستي استان تهران گفت : امروز بهزيستي نگاه سلامت اجتماع مدار دارد و اقشار آسيب پذير كه شامل كودكان، معلولان، زنان و سالمندان مي شود، با همين نگاه مي بيند و به نظر مي رسد اين افراد بايد در جايي باشند كه از آنان حفاظت شود.

 وي گفت: سلامت اجتماعي بايد كمك كند تا روان سازي اتفاق افتد و كساني كه از نظر بضاعت جسمي، رواني و ذهني نتوانسته اند يا از نظر ژنتيكي به اين شرايط گرفتار شده اند به وضع مطلوبي برسند.
باقري افزود: بايد برنامه ها طوري اجرا شود كه براي دسترسي اين افراد به فرصت ها مانعي نباشد و اين سلامت اجتماعي است كه مسير را براي افرادي كه پارتي و قدرت ندارند و يا ناتوان هستند فراهم مي كند تا بدون خجالت زدگي در جامعه حاضر شوند.

وي گفت: اين كار سختي است و مردم بايد كمك كنند تا يك نگاه عمومي جديدي ايجاد شود اين مسير راهي طولاني و سخت است، موضوع هم بسيار حساس بوده و اكنون مسئوليت اجتماعي در كشور ما نزديك به كمرنگ شدن است.
مديركل بهزيستي استان تهران افزود: بايد كمك كرد تا نگاه مردم تغيير كند اكنون معلوليت ناتواني نيست بلكه محدوديت است و اين سلامت اجتماعي است كه سدها را برمي دارد و نگاه جامعه را بهتر مي كند.