وجود 53 مرکز فعال حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی

وجود 53 مرکز فعال حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی

وجود 53 مرکز فعال حوزه توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی

جمیله رضازاده» صبح امروز(یکشنبه 25 تیر) در نشست خبری با اشاره به این‌که حوزه توانبخشی بهزیستی وظایف مختلفی را بر عهده دارد، گفت: ویزیت در منزل، دفتر مراقبتی مراکز شبانه‌روزی، دفتر مراکز روزانه و توانپزشکی از جمله اقداماتی است که توسط حوزه توانبخشی بهزیستی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 53 مرکز در حوزه توانبخشی فعال است که انجام اقدامات مختلف حوزه توانبخشی بهزیستی را بر عهده دارند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در مراکز شبانه‌روزی به 579 نفر خدمات شبانه‌روزی ارائه می‌شود، افزود: سالمندان، معلولین ذهنی، بیماران مزمن جسمی حرکتی نیز از دیگر گروه‌هایی هستند که تحت‌پوشش حوزه توانبخشی هستند و به صورت ماهانه یارانه دریافت می‌کنند.

رضازاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو مرکز توانبخشی مراقبت در منزل داریم که یک مرکز در قاین است و 133 نفر از این مرکز خدمت می‌گیرند.

وی گفت: هم‌اکنون  یک مرکز اوتیسم در استان فعال است که 24 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: مرکز بیماران اعصاب و روان از دیگر مراکز تحت‌نظارت بهزیستی است که در حال حاضر سه مرکز در استان فعال است که از این تعداد دو مرکز برای مردان و یک مرکز برای زنان است.

رضازاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون  60 درصد دستگاه‌های دولتی و 40 درصد معابر استان مناسب‌سازی شده‌ و این روند در حال پیشرفت است.