توانمندی معلولان با ایجاد مبلمان شهری مناسب امکان‌پذیر است

توانمندی معلولان با ایجاد مبلمان شهری مناسب امکان‌پذیر است

توانمندی معلولان با ایجاد مبلمان شهری مناسب امکان‌پذیر است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: رویکرد سازمان بهزیستی توانمندسازی معلولان از طریق حضور فعال این افراد در جامعه است و این توانمندی با ایجاد مبلمان شهری مناسب امکان‌پذیر است.

 رزاق منافی  در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان گفت: برنامه‌های زیادی در سازمان بهزیستی برای غنی‌سازی اوقات فراغت معلولان پیش‌بینی شده است.

 وی اظهار کرد:۱۲ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و رویکرد سازمان بهزیستی توانمندسازی معلولان از طریق حضور فعال این افراد در جامعه است واین توانمندی زمانی حاصل خواهد شد که افراد با توجه به وجود مبلمان شهری مناسب در جامعه از برنامه‌ها و آموزش‌ها حضور یافته و از برنامه‌ها استفاده لازم را بکنند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان گفت: این اداره برنامه‌های زیادی را در راستای بهره‌مندی جامعه هدف خود در دستور کار قرار داده و اعتقاد سازمان بهزیستی بر استعدادها و توانمندی‌های معلولان است که باید در بستری مناسب رشد یافته است.

 منافی تاکید کرد: رویکرد سازمان بهزیستی توانمندسازی معلولان از طریق حضور فعال این افراد در جامعه است و این توانمندی با ایجاد مبلمان شهری مناسب امکان‌پذیر است و بیماران جسمی، روانی، حرکتی و ذهنی نحت پوشش این سازمان هستند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان زنجان تصریح کرد:برنامه‌های بهزیستی در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود وبرنامه‌های استانی و شهرستانی در مراکز برگزار شده و برنامه‌های کشوری نیز در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت فراخوان انجام می‌شود.

 وی گفت: سال‌ها است که کارهای مناسب‌سازی انجام‌شده و  هدف، تأکید بر توانمندی معلولین است و  یک معلول باید در بحث توان‌بخشی، رفاهی پزشکی و اجتماعی و اشتغال توانمند شود.

 منافی ابراز کرد: آماده شدن بستر فیزیکی مهم‌ترین موضوع برای حضور معلولین در عرصه‌ها و استفاده از توانمندی‌های بالقوه آن‌ها در جامعه است و باید تشکل‌های غیردولتی  و عموم مردم نیز به‌درستی عمل کنند.

 وی گفت:  بهزیستی بر توانمند کردن معلولین تأکید جدی دارد و ساختمانهای اداری و مجمتع هامسکونی نیازمند مناسب سازی است و مناسب‌سازی شهری برای معلولان جسمی حرکتی نیازمند بستر فیزیکی و فرهنگی است.