صدور پایان کار ساختمان ها منوط به اجرای شاخص های مناسب سازی است

صدور پایان کار ساختمان ها منوط به اجرای شاخص های مناسب سازی است

صدور پایان کار ساختمان ها منوط به اجرای شاخص های مناسب سازی است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: صدور پایان کار ساختمان ها منوط به اجرای چک لیست های مربوط به مناسب سازی است و امید است که در سال های آینده با این اقدامات، شاهد مناسب سازی ساختمان های عمومی و دولتی و مسکونی باشیم.

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در وزارت کشور افزود: مصادیق مناسب سازی طی سه ماه اخیر از سوی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به شهرداری ها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: با آنکه قانون دسترسی آسان و تحرک پذیری افراد دچار آسیب وجود دارد اما هنوز در اول راه مناسب سازی هستیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افراد دچار معلولیت، افراد دچار آسیب های موقت جسمی ، زنان باردار و سالمندان اقلیت بزرگی را تشکیل می دهند که برای حضور آنان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی باید مناسب سازی انجام شود.
محسنی بندپی یادآور شد: هم اکنون یک میلیون و 300 هزار فرد دارای معلولیت در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند.
وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی کافی نیست و باید تلاش های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
دبیر خانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور تلاش می کند شرایطی را فراهم آورد تا موانع مشارکت افراد معلول در محیط های فیزیکی و موانع دسترسی به خدمات و اطلاعات برای آنان از بین برود و افراد معلول بتوانند همانند افراد عادی در جامعه زندگی کنند . این کار از طریق، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و با همکاری سازمان های دولتی وغیردولتی، بخش خصوصی، افراد معلول،خانواده های آنان و جامعه در چارچوب قوانین حمایت از حقوق معلولین انجام خواهد شد.
**شرایط صدور پروانه ساختمان های جدید
هوشنگ خندان دل رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نیز در این جلسه گفت: از این پس برای صدور پروانه های ساختمان های جدید باید چک لیست های مناسب سازی مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: چک لیست مناسب سازی برای ساختمان های موجود نیز قرار شده تهیه و به شهرداری ها ابلاغ شود ؛ با این کار اطمینان حاصل می شود که ساختمان های موجود نیز آمادگی لازم برای حضور افراد دارای معلولیت را دارد.