دستگاه های اجرایی استان تهران پایین ترین امتیاز را در مناسب سازی گرفتند

دستگاه های اجرایی استان تهران پایین ترین امتیاز را در مناسب سازی گرفتند

دستگاه های اجرایی استان تهران پایین ترین امتیاز را در مناسب سازی گرفتند

سیدحسین خادم حسینی  در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور افزود: استان یزد با کسب 60 درصد بیشترین امتیاز را بین دستگاه های اجرایی کسب کرده است.


وی ادامه داد: 13 مولفه در طرح ارزیابی مناسب سازی دستگاه های اجرایی در 31 استان کشور بررسی شد که از جمله آنها می توان به راه پله ها، سطح شیب دار، سرویس های بهداشتی، سیستم های اطلاع رسانی و مسیر عبور راهروها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در این طرح، مسیر عبور راهروها، بیشترین امتیاز و سیستم های اطلاع رسانی و اعتبارات، کمترین امتیاز را کسب کردند.

قائم مقام دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سازمان بهزیستی گفت: سازمان صدا و سیما و سازمان نظام پزشکی در بین دستگاه های اجرایی پایین ترین میزان آمادگی برای استفاده افراد کم توان جسمی و سازمان های بهزیستی، بنیاد شهید و شرکت گاز بهترین میزان آمادگی به این منظور را داشتند.

خادم حسینی افزود: شیوه نامه طرح ارزیابی مناسب سازی دستگاه های دولتی به آنها ابلاغ شده و این دستگاه ها ، ابتدا به صورت خودارزیابی ، امتیاز خود را اعلام کردند و سپس اظهارات آنان مورد راستی آزمایی قرار گرفت.

گفتنی است درسنامه مناسب سازی و لزوم آموزش مسئولان فنی شهرداری ها درباره مناسب سازی در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در وزارت کشور ، سند ملی مناسب سازی نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد این موضوع دستور کار جلسه بعدی باشد.

دبیر خانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشورتلاش می کند شرایطی را فراهم آورد تا موانع مشارکت افراد معلول در محیط های فیزیکی و موانع دسترسی به خدمات و اطلاعات برای آنان از بین برود و افراد معلول بتوانند همانند افراد عادی در جامعه زندگی کنند.

این کار از طریق، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و با همکاری سازمان های دولتی وغیردولتی، بخش خصوصی، افراد معلول،خانواده های آنان و جامعه در چارچوب قوانین حمایت از حقوق معلولین انجام خواهد شد.