ارائه خدمات ويژه به معلولان در سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي

ارائه خدمات ويژه به معلولان در سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي

ارائه خدمات ويژه به معلولان در سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان تهران از ارائه خدمات ويژه به معلولان ساكن در سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ميزان، محمدرضا اسدي؛ معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 240 نفر از معلولان تهران در طرح مراقبين خانگي شركت دارند، گفت: در اين طرح، مددكاران با تيم‌هاي تخصصي توانبخشي 3 روز در هفته با حضور در منازل معلولان خدمات مورد نظر را به آنها ارائه مي‌كنند.

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان تهران با اشاره به جزئيات خدمات ارائه شده اظهار كرد: ارائه خدمات توانبخشي، آموزشي، مددكاري و همچنين بهداشتي بخشي از برنامه‌هاي پيش بيني شده در طرح مراقبت خانگي از معلولان شديد است.

اسدي با تاكيد بر اجراي پايلوت طرح مراقبين خانگي خاطرنشان كرد: طرحي كه در حال حاضر به صورت پايلوت در استان تهران و در شهرستان شهريار اجرا مي‌شود، طرح مراقبين معلولان در مناطق محروم نام دارد.

وي با اشاره به اينكه اين طرح براي نخستين بار و به  صورت پايلوت در شهريار در حال اجرا است افزود: طرح اشاره شده در آذر ماه سال گذشته تدوين و به صورت مرحله‌اي اجرا شده و قرار است پس از بررسی نتايج پايلوت آن به صورت كشوري اجرا شود.

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان تهران در تشريح طرح مراقبين معلولان در مناطق محروم اظهار كرد: 10 مراقب آموزش‌هاي لازم را فرا گرفته‌اند به طوري كه براي هر نفر از مراقبين دو معلول جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

محمدرضا اسدي همچنين به پرداخت يارانه غيرمستقيم به معلولان در مناطق محروم و حاشيه‌اي اشاره كرد و گفت: ارائه خدمات توانبخشي، فيزيوتراپي، كار درماني و گفتار درماني بخشي از خدمات در نظر گرفته شده محسوب مي‌شود.

وي به آمار معلولان در مناطق محروم، حاشيه‌اي، سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي و روستاها اشاره كرد و ادامه داد: در حال حاضر 30 هزار معلول در اين مناطق ساكن هستند.

معاون امور توانبخشي بهزيستي استان تهران از ارائه خدمات ويژه به معلولان در سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي خبرداد و گفت: در استان تهران؛ در شهرستان‌هاي بهارستان، رباط كريم، پيشوا، قرچك، اسلامشهر و پرديس سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي وجود دارد كه بهزيستي استان تهران برنامه‌اي را براي ارائه خدمات به معلولان این مناطق در نظر گرفته است.

اسدی تصريح كرد: طرح توانبخشي مبتني بر جامعه «CBR» از جمله طرح‌هايي است كه در مناطق محروم، سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي، روستاها و حاشيه شهرها در حال تدوين بوده و به زودي اجرا خواهد شد.