حمایت سازمان بهزیستی از فعالیت های حرفه آموزی

حمایت سازمان بهزیستی از فعالیت های حرفه آموزی

حمایت سازمان بهزیستی از فعالیت های حرفه آموزی

به گزارش ایرنا عباس صادق زاده روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع نیکوکاری رعد کرمان گفت: حضور حامیان و مراکزی که به استقلال و توانمندی و ورود افراد معلول به جامعه توجه دارند، موجب دلگرمی معلولان است.
وی بیان کرد: مرکز رعد یکی از مراکز حرفه آموزی معلولان است و غالب این افراد اراده قوی و توانایی های جدیدی دارند زیرا مدال هایی که مدال آوران پارالمپیک کرمانی کسب کردند در المپیک نیاوردند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بتازگی مجموعه رعد در سطح کشور با رویکرد های جدید، کار حرفه آموزی را انجام می دهد و پس از ماه رمضان شاهد کارگاه های حمایت شده حرفه آموزی در سطح استان کرمان خواهیم بود.
وی افزود: به لحاظ حمایت استاندار کرمان، سازمان بهزیستی، ظرفیت رعد کرمان و هیات مدیره آن، خواهیم توانست در کرمان کارگاه های حرفه آموزی را به خوبی اجرا کنیم.
صادق زاده با بیان اینکه معلولان به مراکز شبیه رعد مراجعه کنند گفت: پس از راه اندازی کارگاه های حمایت شده حرفه آموزی، افراد معلول توسط حامیان شغلی به محل کار وصل می شوند.
وی اظهار کرد: معلولان باید در مراکز حرفه آموزی برای ورود به جامعه مورد آموزش قرار گیرند و مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان باید به دانشگاه علمی کاربردی معلولان تبدیل شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: معلولان باید در مرکز آموزش رعد به سیستم های se (کارگاه های حمایت شده حرفه آموزی) وصل شوند تا در جامعه به استقلال برسند.
وی گفت: باید زمینه را برای ارائه محصولات معلولان فراهم کنیم تا آنان را در معرض جامعه قرار دهیم و ایجاد کارگاه هایی برای معلولان منفعت مالی و معنوی خواهد داشت.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم گفت: شعار اشتغال رهبر معظم انقلاب عملی نخواهد شد مگر اینکه تمامی مردم در هر جایی که هستند در اشتغالزایی سهیم باشند.
زهرا موسی پور افزود: باید از تمام توان خود در زمینه اشتغالزایی معلولان استفاده کرد لذا داشتن ذهن و فکر اشتغال بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: روابط عمومی ها در جهت فروش اینترنتی محصولات تولید شده توسط معلولان فعالیت کنند زیرا بازاریابی مهمترین عامل در اشتغال و فروش است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید به سازمان های مردم نهاد در تمامی بخش ها کمک کرد تا شاهد نمایشگاه دائمی و فروشگاه محصولات تولیدی افراد معلول باشیم.
وی با بیان اینکه استاندار کرمان حامی هرگونه اشتغال است و باید به ایشان گزارش کار داده شود افزود: نشست و هم اندیشی استاندار کرمان با سازمان های مردم نهاد نیز به زودی برگزار خواهد شد.
موسی پور ضمن تشکر از تمامی کسانی که در حوزه اجتماعی و بهزیستی فعالیت می کنند عنوان کرد: امروز معلولان کرمانی ثابت کردند که معلولیت، محدودیت نیست لذا این یک شعار نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده شهدا برای حادثه تروریستی روز گذشته در تهران اظهار کرد: تلاش های متعدد در طول سال ها توسط دستگاه های امنیتی، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی برای مقابله با تروریسم قابل تقدیر است.
وی گفت: امروز در کشورهای منطقه روزانه حوادث تروریستی بسیاری رخ می دهد و امیدواریم که حادثه حرم امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی آخرین نوع از این دست حوادث در کشور باشد.
موسی پور با تاکید بر اینکه دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی هوشیارتر از همیشه باشند افزود: همه مردم باید دشمن شناسی کرده و هوشیار باشند و مردم حرکات مشکوک را گزارش کنند.
این آیین با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، مدیرکل بهزیستی استان، مدیرکل انتقال خون و هیات مدیره مجتمع نیکوکاری رعد کرمان و سایر مسئولان برگزار شد.
در این آیین از مدیرکل بهزیستی استان کرمان، مدیرکل انتقال خون، هیات مدیره مرکز رعد کرمان و معلول هنرمند تجلیل و از تولیدات معلولان رونمایی شد.