ایران میزبان ورزش های زمستانی معلولان آسیا شد

ایران میزبان ورزش های زمستانی معلولان آسیا شد

ایران میزبان ورزش های زمستانی معلولان آسیا شد

تهران - ایرنا - ایران در نشست سالیانه ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک میزبان مسابقات کاپ آسیایی شد.

به گزارش روز شنبه کمیته ملی پارالمپیک، اجلاس سالیانه ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با حضور نمایندگان 60 کشور در اسلوونی برگزار شد و پیشنهاد برگزاری مسابقات کاپ آسیایی در رشته های آلپاین (مارپیچ بزرگ و مارپیچ کوچک) و اسنوبرد (اسلالوم بزرگ) به میزبانی ایران به تصویب رسید. 
رئیس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولین با بیان اینکه این مسابقات سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک زمستانی 2018 دارد، گفت: از آنجایی که ایران سال گذشته میزبان مسابقات بین المللی اسکی بود و عملکرد خوبی در این زمینه داشت، با میزبانی کشورمان در کاپ آسیایی موافقت شد.
عیسی ساوه شمشکی تصریح کرد: علاوه بر میزبانی ایران در مسابقات کاپ آسیایی، دو میزبانی دیگر به کشورهای چین و کره جنوبی داده شد که چین میزبان مسابقات آلپاین (سوپر جی) و کره جنوبی میزبان مسابقات اسلالوم شد. ورزشکاران کشورهای اروپایی هم می توانند در این سه رویداد شرکت کنند.
وی به پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون ورزش های زمستانی آسیا اشاره کرد و افزود: در این جلسه پیشنهاد تشکیل کنفدراسیون ورزش های زمستانی آسیا مطرح شد و ایران هم آمادگی خود را برای داشتن جایگاهی در این کنفدراسیون اعلام کرد.