اضافه شدن رشته پاراتراپ به رشته های تیراندازی معلولان

اضافه شدن رشته پاراتراپ به رشته های تیراندازی معلولان

اضافه شدن رشته پاراتراپ به رشته های تیراندازی معلولان

رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین از اضافه شدن رشته اهداف پروازی تیراندازی (پاراتراپ) به رشته های مسابقاتی تیراندازی معلولین خبر داد.

رقیه الله کرمی رییس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین  در این باره افزود: به منظور اضافه شدن رشته اهداف پروازی تیراندازی (پاراتراپ) به رشته‌های مسابقاتی تیراندازی معلولین، قرار است یک تیرانداز در نخستین دوره رقابت های جام جهانی تیراندازی پاراتراپ که ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه در شهر لوناتو ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت کند.
وی افزود: این مسابقات به صورت آزمایشی برگزار می شود و کلاسبندی و نوع شرکت نفرات در این رقابت ها نیز جدید است، همچنین نوع رنکینگ تیراندازان در این مسابقات هنوز مشخص نیست و احتمال دارد پاراتراپ در بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشته باشد.
الله کرمی از حضور یک ورزشکار در رقابت های جام جهانی خبر داد و اظهار داشت: از آنجایی که در این رشته فعالیت نکرده ایم، ورزشکاری هم در این رشته نداریم. اما یک تیرانداز با ورزشکاران فدراسیون تیراندازی تمرین کرده و قرار است در این مسابقات شرکت کند. از طرف فدراسیون هم یک نفر برای بخش داوری اعزام می شود، چون قوانین این رشته جدید است و با نحوه کلاسبندی پزشکی هم باید آشنا شویم.

وی در پایان گفت: قصد داریم مسابقات این رشته را از استان تهران آغاز کنیم تا پتانسیل موجود در این رشته را بسنجیم تا اگر علاقه‌مند به این رشته وجود داشته باشد، فعالیتمان را آغاز کنیم. البته فشنگ و سلاح این رشته هزینه دارد و باید با در نظر گرفتن ظرفیت استان ها، مسابقات را برگزار کنیم تا بودجه و موارد مورد نیاز را تامین کنیم.