واریز مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی با 3.5 برابر افزایش یافت

واریز مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی با 3.5 برابر افزایش یافت

واریز مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی با 3.5 برابر افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خراسان رضوی، «حمیدرضا پوریوسف» مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این موضوع در راستای اقدام دولت در آغاز برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور انجام شده گفت: مستمری افزایش یافته به مستمری‌های قبلی مددجویان اضافه شده و در مجموع برای واریز مستمری همه‌ی مددجویان استان، در فروردین ماه امسال بیش از 74 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از این میزان 53 میلیارد ریال از صندوق هدفمندی یارانه‌ها برای پوشش افزایشهای جدید و 21 میلیارد ریال از سوی سازمان بهزیستی به همان ‌حسابهایی که قبلا محل دریافت مستمری بوده واریز شد. بنابر این در مجموع میزان مستمری‌ مددجویان بهزیستی به میزان 3.5 برابر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه به ازای هر معلول یک مستمری یک نفره تعلق می گیرد تصریح کرد: در خانواده ‌هایی که سرپرست معلول دارند به ازا تعداد عائله سرپرست مستمری خانوار پرداخت می‌شود.
 
پوریوسف بیان کرد: در برخی خانوارها، حساب دریافت یارانه‌ی هدفمندی، همان حساب دریافت مستمری بوده و در بعضی دیگر، این دو حساب، از سوی خانواده‌ها با شماره‌های متفاوتی اعلام شده است. به این لحاظ، ممکن است برخی خانواده‌ها در دو حساب جداگانه این افزایش‌ها و مبالغ واریزی را دریافت کرده باشند.
 
پوریوسف، با یادآوری اینکه برخی تماس‌ها از سوی مددجویان و خانواده‌هایشان در این خصوص با بهزیستی صورت گرفته گفت: پاسخ این عزیزان این است که چون حساب دریافت یارانه و مستمری آنها جداگانه بوده، و مستمری‌ها از طریق دو نهاد پرداخت گردیده، این شبهه پیش آمده که مبالغ به صورت کامل واریز نشده است.

وی با بیان اینکه مصداق دریافت مستمری معلولین، از سوی بهزیستی استان مشخص و در بانک جامع اطلاعات مددجویان ثبت می‌شود گفت: پرداخت مستمری‌ها بر اساس بانک اطلاعاتی است که در استان تدوین می‌شود اما واریز آن به صورت متمرکز و از طریق ستاد بهزیستی کشور صورت می‌گیرد و استان در واریز وجوه نقشی ندارد.

وی گفت: شرایط دریافت مستمری برای معلولین و دیگر مددجویان متفاوت است و شامل گزارش مددکاری، نتایج کمیسیون‌های تشخیص معلولیت، پایش پرونده و تحقیقات کارشناسان حوزه‌های تخصصی می‌باشد و برقراری مستمری پس از این مراحل انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اجازه‌ی ورود افراد تازه به طیف مستمری بگیران بهزیستی، بایستی از سوی سازمان بهزیستی صادر شود گفت: استان در این زمینه فقط وضعیت و تعداد مددجویان را به سازمان گزارش می‌کند و تصمیم افزایش سهمیه‌ی استان و ورود یا خروج مددجویان از بخش مستمری، کلا در اختیارات ستاد سازمان بهزیستی کشور است.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی در پایان یادآور شد: مبلغ واریزی برای مددجویان، به تناسب تعداد افراد تحت پوشش، به صورت علی‌الحساب بین 148 هزار تومان برای یک نفر تا 465 هزار تومان برای خانواده‌های 5 نفره و بیشتر بوده است.